Terugblik seizoen 2017-2018

Het echte winterweer bleef ook deze winter uit en dus werd ook dit seizoen door Erna weer een gezellig schaatsuitje georganiseerd. Dit keer reed de georganiseerde bus ons naar de Coolste Baan in het Olympisch Stadion in Amsterdam, een unieke belevenis! Op 11 februari 2018 genoten in totaal 36 volwassenen en 20 kinderen van het ijs in dit historische stadion. En waar sommigen zich aan een wedstrijdje waagden, leerden anderen de fijne kneepjes van het schaatsen achter de ouderwetsche stoel!

Schaatskoorts?
Toch hing het er deze winter wel om. We hadden zowaar een beetje last van schaatskoorts. Regionale en landelijke kranten belden elke schaatsvereniging in de omgeving om te controleren of er al geschaatst kon worden. Maar helaas: hebben we alleen maar kunnen waarschuwen voor gevaarlijk ijs. Vooral door de harde wind was het ijs op veel plaatsen onbetrouwbaar.

Schaatsen bij de Weerder ~ 2 & 3 maart 2018
Het kwam er gelukkig nog wel een beetje van. Hoewel het ijs op de Pierebaan soms flinterdun was, door het minimale ijslaagje over de windwakken, bleek er aan de andere kant van de brug, bij de Weerder, spiegelglad ijs van voldoende dikte te liggen. Gelukkig zijn we door ons nieuwerwetse materieel en materiaal niet meer afhankelijk van vaste aansluitpunten op de wal en dus aarzelden vrijwilligers Muus en Dirk geen seconde en hebben zij daar op 2 en 3 maart de mobiele lichtmast geïnstalleerd. Het leverde niet alleen schaatsplezier en veel enthousiaste reacties van Monnickendammers op, maar ook een handjevol nieuwe leden én een bescheiden sponsorbijdrage van een aanwonende als warm gebaar!

En toen werd het stil…
De ijspret was helaas maar van korte duur en daarna konden we genieten van een geweldig voorjaar en een fantastische zomer. Tijd voor zaken achter de schermen! In juni is gestart met de ontwikkeling van een nieuwe website. Overzichtelijker voor bezoekers en gebruikersvriendelijker voor bezoekers en ondergetekende. Bovendien voldoet de website weer helemaal aan de eisen die de nieuwe Privacywet voorschrijft. En zo kon het gebeuren dat deze nieuwe site gelanceerd werd tijdens de hittegolf in juli. Het is een kwestie van plannen!